3 sierpnia 2021
Zdrowie 18 kwietnia 2021 0

Szczęście, część 2.

Ostatnio przeczytałem artykuł opublikowany w 2005 roku w American Psychologist na temat psychologii pozytywnej. Celem tego artykułu jest zbadanie interwencji, które czynią ludzi szczęśliwszymi. Badacze cytowani w tym artykule są zainteresowani antidotum na depresję i sposobami pomocy jednostkom w prowadzeniu bardziej satysfakcjonującego życia. W artykule badacze użyli dwóch interwencji z 577 dorosłymi uczestnikami, aby spróbować zwiększyć szczęście w życiu ludzi. Te dwie interwencje są nazywane "Trzy dobre rzeczy w życiu ćwiczenia" i "Korzystanie podpis mocnych stron ćwiczenia". " Trzy dobre rzeczy w życiu" uczestnicy zostali poproszeni o 1) Pomyśl o trzech dobrych rzeczach, które wydarzyły się tego dnia, 2) Zapisz je, i 3) Zastanów się, dlaczego się wydarzyły, i zrób to każdej nocy przez tydzień. Teoria zakłada, że skupienie się na pozytywnych aspektach życia zwiększa szczęście i zmniejsza depresję.

Drugą interwencją było "Ćwiczenie z wykorzystaniem mocnych stron podpisu". Uczestnicy tego ćwiczenia zostali poproszeni o dokonanie inwentaryzacji mocnych stron charakteru on-line na stronie www.authentichappiness.org oraz o otrzymanie zindywidualizowanych informacji zwrotnych na temat swoich pięciu najmocniejszych stron "sygnaturowych". Następnie poproszono ich o wykorzystanie jednej z najmocniejszych stron w nowy i inny sposób każdego dnia przez tydzień. Niektóre przykłady charakterystycznych mocnych stron to kreatywność, pomysłowość, zaradność, uczciwość lub hojność. Teoria stojąca za tym ćwiczeniem jest taka, że kiedy używasz swoich wrodzonych mocnych stron w nowy sposób, buduje to pewność siebie, która zwiększa szczęście. "Te dwa pomiary zwiększyły szczęście i zmniejszyły objawy depresji na sześć miesięcy. Nie jest zaskoczeniem, że stopień, w jakim uczestnicy aktywnie kontynuowali przypisane im ćwiczenia na własną rękę i poza zalecanym okresem jednego tygodnia, pośredniczył w długoterminowych korzyściach." (Peterson et al., 2005)

W Centrum często pracuję z kobietami, które są niezadowolone lub utknęły w jakimś aspekcie swojego życia seksualnego. Oferujemy wiele terapii zarówno medycznych jak i behawioralnych i myślę, że mamy tak wysokie wskaźniki sukcesu, ponieważ zajmujemy się obydwoma tymi aspektami. Moja arena jest oczywiście behawioralne, i dlatego myślę, że znalazłem ten artykuł tak interesujące. Zmiana zachowania nie jest łatwa. Jeśli nie masz pożądania seksualnego i nie masz zwyczaju uprawiania seksu, wiele kobiet po prostu nie chce go uprawiać. Słyszałem, jak jeden psycholog powiedział, że seksualność kobiet może być jak przełącznik i kiedy nie jest używany, po prostu pozostaje w pozycji wyłączonej. Przekonałem się, że to prawda. Podobają mi się wspomniane wyżej interwencje, ponieważ wymagają przemyślenia, autorefleksji i samodzielnego działania ze strony uczestnika, czyli wszystkich tych rzeczy, które moim zdaniem są ważne przy zmianie zachowania lub wzorca. Niezależnie od tego, czy leczy się depresję, czy dysfunkcję seksualną kobiet, zmiana zachowania może mieć głębokie i trwałe skutki. Stosujemy wiele interwencji behawioralnych, takich jak ćwiczenia w uczeniu się dotyku lub planowanie seksu dla par, które przestały być seksualne. Ćwiczenia te są często przepisywane w połączeniu z lekami i terapią, i mogą ustawić pary w zdrowych wzorców seksualnych, które trwają całe życie. Jak to się ma do szczęścia?

Komentarze (0)

Zostaw komentarz