3 sierpnia 2021
Zdrowie 27 marca 2021 0

Nadszedł czas odprawy

Wszyscy mamy tego przyjaciela, który jest typem "Cześć, jak się masz?", ten, który mówi bez przerwy o sobie, podczas gdy większość z nas wpada w kategorię "Cześć, jak się masz?". Podczas gdy ten poziom zaabsorbowania sobą może być ekstremalny i irytujący dla słuchacza, jak na ironię, są korzyści z ciągłego sprawdzania i posiadania emocji tak dostępnych dla siebie. Kiedy myślę o terminie "meldowanie się", co przychodzi mi na myśl, to meldowanie się u sąsiada lub przyjaciela, w moim telefonie, podczas lotu, w hotelu, a nie tak bardzo u siebie.

Odprawianie się z samym sobą pod względem emocjonalnym jest ważną umiejętnością, którą trzeba posiąść. Niektórym z nas łatwiej jest to powiedzieć niż zrobić. Moje dzieci często przypominają mojemu mężowi, żeby sprawdził się sam ze sobą, kiedy on przeładowuje talerz z jedzeniem! Kiedy się sprawdzamy, stawiamy pewien dystans między sobą a doświadczeniem, co pozwala na większy obiektywizm. Moja córka sprawdza się w ten sposób podczas rytuału na dobranoc, kiedy przegląda swoje "dumne, szczytowe i dołkowe" wydarzenia z całego dnia. Innym dobrym sposobem na sprawdzenie się jest pisanie dziennika.

Kiedy ćwiczymy bycie ciekawym naszych uczuć, a następnie uczymy się jak je identyfikować i definiować, ich intensywność maleje. Użyteczne jest bycie konkretnym, a nie niejasnym w kwestii emocji. Istnieje wiele "Kółek Uczuć", które można pobrać i wydrukować, aby wykorzystać je jako narzędzie pomagające nam nauczyć się języka uczuć. Akceptacja naszych emocji oraz rozpoznawanie dobrych uczuć przynosi korzyści zarówno naszemu życiu seksualnemu, jak i codziennemu, ponieważ obniża niepokój, prowadzi do odporności i pomaga nam szukać pozytywnych doświadczeń. Śmiało zadaj sobie pytanie: "Cześć, jaki jestem?"!

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz