11 maja 2021
Zdrowie 12 marca 2021 0

Jak zachować zimną krew pod presją menopauzy

Jak wiele kobiet w średnim wieku zdaje sobie sprawę, okres około menopauzy znany jako "perimenopauza" jest czasem obfitującym w wiele niepożądanych zmian. Ten mglisty czas prowadzący do ostatniej miesiączki może trwać nawet do 10 lat. Jednym z objawów, których doświadcza wiele kobiet podczas tego okresu przejściowego jest to, co określamy mianem "uderzeń gorąca". Należące do kategorii objawów naczynioruchowych, uderzenia gorąca mogą zakłócać sen, siać spustoszenie w ciągu dnia pracy i przyczyniać się do zwiększonego niepokoju u kobiet. Nie wiemy do końca, dlaczego pojawiają się uderzenia gorąca; wiemy jednak, że winny temu jest wałek wahań hormonalnych występujących w tym czasie (szczególnie estrogenów). Na szczęście, mamy do dyspozycji wiele farmakologicznych i niefarmakologicznych metod leczenia, które pomogą nam przetrwać ten trudny okres. Pozwól nam omówić.

Naszą najsilniejszą opcją leczenia uderzeń gorąca jest bez wątpienia terapia hormonalna. Temat terapii hormonalnej był w przeszłości kontrowersyjny. Wiemy jednak, że dla odpowiednich kobiet (których czynniki ryzyka zostały ocenione przez wykwalifikowanego klinicystę) terapia hormonalna może być czynnikiem zmieniającym przebieg gry w przypadku tego dokuczliwego objawu naczynioruchowego.

Jeśli hormony nie są dla Ciebie, nie rozpaczaj. Istnieją inne opcje farmakologiczne, które mamy do dyspozycji, a które nie są hormonalne. Wykazano, że niektóre leki SSRI/SSNI w niskich dawkach pomagają zmniejszyć uderzenia gorąca i są zatwierdzone przez FDA do tego celu. Mają one również podwójną korzyść pomagając w objawach depresji i lęku, które często są dodatkowym problemem podczas przejścia menopauzy. Inne badania wykazały, że gabapentyna (który jest stosowany w leczeniu bólu neuropatycznego), może pomóc, jak również.

Teraz przejrzyjmy opcje, które nie zawierają farmaceutyków. Istnieje kilka dostępnych bez recepty suplementów ziołowych, które okazały się obiecujące w zmniejszaniu uderzeń gorąca. Czarny cohosh jest prawdopodobnie najbardziej znany. Występuje on w wielu postaciach i można go znaleźć w lokalnym sklepie ze zdrową żywnością. Innym jest wyciąg z kwiatu szwedzkiego, znany również jako Relizen. Utrzymywanie poziomu witaminy D w dobrym zakresie może również pomóc. Rozważ przyjmowanie 2000-5000 IUs dziennie. Pamiętaj, aby zawsze skonsultować się z lekarzem przy wyborze suplementu bez recepty, ponieważ nie są one regulowane przez FDA i mogą mieć skutki uboczne.

Z perspektywy medycyny wschodniej, akupunktura została przebadana i okazała się skuteczna w zmniejszaniu uderzeń gorąca.

Na koniec, (i być może najbardziej niepopularne) są zmiany stylu życia. Zmniejszenie ilości prostych węglowodanów i cukru w naszej diecie jest najważniejsze. Dotyczy to chleba, ryżu, makaronu i innych cukrów prostych, takich jak syrop i miód. Kobiety w średnim wieku powinny zmniejszyć spożycie alkoholu, szczególnie wina, ponieważ zawiera ono dużo cukru. Ogranicz spożycie kofeiny do 1 filiżanki rano. Jeśli musisz wypić filiżankę po południu, rozważ bezkofeinową.

Powyższe zalecenia stanowią mapę drogową do radzenia sobie z uderzeniami gorąca w okresie menopauzy. Jeśli hormony nie są opcją dla Ciebie z powodu czynników ryzyka (takich jak historia raka piersi lub udaru), istnieje wiele innych sposobów, aby przygotować plan ataku. Na koniec, tak ważne jest, aby połączyć siły z lekarzem, który rozumie menopauzę i może być twoim partnerem w tym okresie przejściowym. W Maze możemy być Twoim partnerem. Skontaktuj się z nami na bezpłatną konsultację telefoniczną, aby zobaczyć, jak możemy Ci pomóc.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz