11 maja 2021
Zdrowie 9 marca 2021 0

A Baby Makes...(Sex Challenging)

Nie jest niczym niezwykłym, że nowe mamy stają przed wyzwaniami związanymi z seksem po powitaniu nowego dziecka w swoim życiu. Istnieje wiele powodów takiego stanu rzeczy i zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną poświęconą okresowi poporodowemu, gdzie znajdziesz wyczerpujące wyjaśnienie potencjalnych przyczyn i oparte na dowodach rozwiązania, które mogą przywrócić cię na właściwe tory.

Wszystkie ciała w okresie poporodowym przechodzą naturalne zmiany po ciąży, porodzie i karmieniu piersią (jeśli zdecydujesz się karmić swoje dziecko w ten sposób. Wiemy, że jest to bardzo osobista decyzja i wspieramy wszystkie kobiety, bez względu na to, w jaki sposób odżywiają swoje dzieci. Karmienie piersią jest najlepsze!). Niektóre mamy cieszą się z tych zmian i są dumne z tego, co osiągnęły ich ciała; inne nie są tak zachwycone częściami, które są być może większe, mniejsze lub bardziej miękkie. Kobiety z zaburzeniami odżywiania są bardziej zagrożone, podobnie jak te, które przed ciążą były krytykowane lub wstydziły się swojego ciała.

Ale każda kobieta może czuć się niezadowolona ze swojego ciała - a społeczeństwo nie robi nowym mamom żadnej przysługi. Najgorszy winowajca? Media społecznościowe. Każdy ma dostęp do aplikacji korygujących sylwetkę. Reklamy drukowane są notorycznie przerabiane w photoshopie. Więc na co tak naprawdę patrzymy, kiedy widzimy ciała innych matek? Kto wie? Ale gdyby pewne typy ciał (czytaj: przedpokwitaniowe, chude jak szyna) nie były czczone, kobiety nie czułyby potrzeby naśladowania ich, a co za tym idzie, źle czułyby się same ze sobą. Kiedy jesteśmy wyczerpane, zdenerwowane i pełne hormonów, ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujemy, jest tak surowe ocenianie siebie (i siebie nawzajem). Troska o siebie, współczucie dla siebie, a także zachęta ze strony partnerów mogą przejść długą drogę. Pamiętaj też, że rozwój Twojego dziecka trwał dziewięć miesięcy - Twoje ciało potrzebuje czasu, aby się przystosować i odzyskać siły. Wiele kobiet donosi, że jeśli uda im się złapać odpowiednią ilość snu i regularnie ćwiczyć (najpierw poproś o zgodę położną lub lekarza rodzinnego), czują się silniejsze, co często prowadzi do poprawy obrazu własnego ciała. Jeśli jednak stwierdzisz, że któryś z tych czynników odbiera wiatr z żagli Twojego życia seksualnego i ogólnego samopoczucia, nie cierp w milczeniu. Zwróć się do zaufanego przyjaciela, członka rodziny, grupy wsparcia rówieśniczego lub profesjonalnego terapeuty.

Potrzebujesz pomocy z obrazem ciała lub innymi problemami, które Cię obciążają? Skontaktuj się z Maze, aby uzyskać bezpłatną konsultację. Pomożemy Ci uporać się z problemami seksualnymi związanymi z okresem poporodowym i sprawimy, że znów poczujesz się sobą.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz